Försvarsmakten Innebandysponsring

Uppdrag

Aktivera Försvarsmaktens sponsorskap av svensk innebandy i två steg;
1. Bygga förväntan inför
2. Aktivera målgruppen under SM-finalerna.

Lösning

En kampanj byggd på FMTK och Robin Nilsberth som länkade Försvarsmakten till innebandy genom den gemensamma nämnaren träning. På plats under finalerna – en interaktiv monter med fysiska utmaningar, en spektakulär matchbollsleverans och mycket mycket mer.

Resultat

Kampanj: 6391 nedladdningar av appen (mål 5000) och 6 478 018 impressions (mål 2 700 000).
Arena: 67% spontan erinran och hela 95% hjälpt erinran! 57% hade uppmärksammat Försvarsmaktens träningsapp FMTK!


UPPDRAGSGIVARE
Försvarsmakten
PROJEKT
Sponsringsaktivering SM i innebandy



DELA

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Nyheter, insikter och utsikter

Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev

Privacy policy