Försvarsmakten Innebandysponsring
Uppdrag
Aktivera Försvarsmaktens sponsorskap av svensk innebandy i två steg;
1. Bygga förväntan inför
2. Aktivera målgruppen under SM-finalerna.
Lösning
En kampanj byggd på FMTK och Robin Nilsberth som länkade Försvarsmakten till innebandy genom den gemensamma nämnaren träning. På plats under finalerna – en interaktiv monter med fysiska utmaningar, en spektakulär matchbollsleverans och mycket mycket mer.
Resultat
Kampanj: 6391 nedladdningar av appen (mål 5000) och 6 478 018 impressions (mål 2 700 000).
Arena: 67% spontan erinran och hela 95% hjälpt erinran! 57% hade uppmärksammat Försvarsmaktens träningsapp FMTK!
UPPDRAGSGIVARE
Försvarsmakten
PROJEKT
Sponsringsaktivering SM i innebandy
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev
Fastighetsbyrån 50 år
Med flest mäklare, störst marknadsandel och omsättning är Fastighetsbyrån landets ledande mäklarkedja. Bakom den…
26 september, 2016
Skandia — en veteran i Almedalen
Det är när människors behov, politikernas ambitioner och näringslivets affärsmodeller samverkar som vi får kraft i…
22 mars, 2016