ATEA Landslagsläger

Uppdrag

Sedan 2007 har Atea varje år samlat alla sina medarbetare till en kick off som de kallar Landslagsläger. Syftet är att odla en stark, gemensam Ateakultur och att stimulera det interna engagemanget med målsättningen att skapa bästa möjliga kundvärde och bygga tillväxt. Strategin har alltid varit att involvera alla medarbetare i Ateas affärsutveckling. Innehållet har varje år präglats av Ateas uttalade fokusområde. 2017 handlade det om att som marknadsledare fortsätta att utmana och engagera. Att fortsätta vara på tå, hungrig och allra bäst. En utmaning, som samtidigt har varit väldigt inspirerande är att varje år lyckas överträffa alla tidigare framgångsrika landslagsläger.

Lösning

Minnesota har i 12 års tid haft ett strategiskt samarbete med Ateas engagerade ledningsgrupp. Tillsammans har vi skapat starka upplevelser i samspel med externa kampanjer och strukturella förändringar i marknaden, vilket har bidragit till en vinnande helhet. 2007 inleddes sponsringen av det svenska friidrottslandslaget och landslagsmetaforen lade grunden till kulturresan. Likt inom friidrotten där enskilda idrottare tillsammans bildar ett landslag gör Ateas olika specialister det också.

Precis som majoriteten av tidigare landslagsläger genomfördes 2017 års interna evenemang på Bosön med samtliga medarbetare klädda i landslagskläder. Om tidigare års fokus har handlat om värderingar, ledarskap och visioner fokuserade vi år på att marknadsledaren måste fortsätta att utmana och engagera för att lyckas lika bra även i framtiden. Förutom intern och extern inspiration
i Vinnarhallen, workshops och gående möten i natursköna omgivningar genomfördes även en stor Haka-övning tillsammans med en professionell nyazeeländsk grupp för att bokstavligen utmana på riktigt. Atea har alltid varit skickliga när det gäller att förkroppsliga sina prioritera fokusområden och befolka sitt varumärke med engagerade medarbetare.

Resultat

Ateas kulturresa har lagt grunden för en av it-branschens största framgångssagor med en fantastisk utveckling 2007 till 2019. Förutom fina resultat i utvärderingarna av alla Landslagsläger har de starkt bidragit till bolagets utveckling i stort.

  • Ateas medarbetarindex har genom åren utvecklats från 63 % till 80 %.
  • Antalet medarbetare har ökat från 800 till 2500 medarbetare på 12 år
  • Atea Sveriges omsättning har ökat från 4 miljarder till 15 miljarder på 12 år

UPPDRAGSGIVARE
Atea
PROJEKT
Kick-off. Intern sponsoraktivering.



DELA

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Nyheter, insikter och utsikter

Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev

Privacy policy