Twitch Health
Twitch erbjuder förebyggande hälsolösningar till medelstora företag i Stockholmsregionen. Vi har hjälpt dem att utveckla en ny varumärkesplattform, vässat deras kunderbjudande och fräschat upp deras visuella identitet.
”Ni lyckades ta fram det som är Twitch på ett väldigt bra sätt! Vi signalerar energi, vi syns och känns äkta. Lite som Zakk Wylde (gitarrist i Black Label Society)!” — Fredrik Karlsson, VD på Twitch
Uppdrag
Twitch hälsoaktiviteter utförs på plats ute hos företagen eller via digitala lösningar. Genom att fokusera på kost, motion och psykiska faktorer; ökar man produktivitet och välmående för uppdragsgivare som Spotify, Coca-Cola och Atea.
För att förtydliga kommunikationen och effektivisera säljprocessen ville man paketera sina mest efterfrågade tjänster på ett tydligare sätt. I samband med det gjordes även en översyn av den varumärkesplattformen och den visuella identiteten.
”Ni lyckades ta fram det
som är Twitch”
Lösning
Twitch nya kundlöfte formulerades som ”Sätt energin i rörelse”. Devisen satte fokus på alla positiva effekter som uppnås med ett aktivt hälsoarbete — som bättre hälsa, ökad produktivitet, stärkta samarbeten och ökad innovationskraft.
Genom tre paketeringar förpackades erbjudandet tydligare gentemot kunderna. Twitch Digital är ett appbaserat hälsoprogram som är enkelt och skalbart, Twitch At Work är ett koncept som utgår från kundens fysiska lokaler som plats för hälsoarbetet och Twitch Performance är ett erbjudande som riktar sig till de företag som vill ta hälsoarbetet till nästa nivå.
Den visuella identiteten uppdaterades med en ny energifylld färgpalett, en tydligare logotyp och ny, fräsch typografi. En bildbank och nya ikoner togs även fram.
Resultat
Den nya profilen togs bl a ut i en ny webbsida som blivit väl mottagen både internt och externt. På Minnesota lever vi som vi lär. Under hösten har vi genomgått Twitch Mental Energy – en program som uppmuntrar till beteenden som är nödvändiga för psykiskt välmående.
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev
Försvarsmakten Innebandysponsring
För att aktivera Försvarsmaktens sponsorskap av Innebandy-SM satte vi träningsappen FMTK i fokus. Innebandyspelaren…
2 juni, 2017
Försvarsmaktens Flygdag
Varje år genomförs Försvarsmaktens Flygdag, ett event på en av flygflottiljerna runt om i landet. År 2018 var det…
3 juni, 2019
ATEA Landslagsläger
Sedan 2007 har Atea varje år samlat alla sina medarbetare till en kick off som de kallar Landslagsläger. Syftet är att…
5 juli, 2019
Atea Boot Camp 10 år
Atea Bootcamp har kommit att bli Sveriges självklara mötesplats för hela IT-branschen. I tio år har Minnesota haft…
12 september, 2017
Landshypotek Bank på Dansbandsveckan
2019 gick Landshypotek Bank — hela landets bank — in som sponsor till Svenska Dansbandsveckan i Malung. Via filmer och…
12 februari, 2020