Aller media She Summit
En tydligare position, ett modernare uttryck och relevant innehåll gav önskad effekt: fler affärer från befintliga och nya kunder samt starkare relationer. Minnesota hjälpte Aller media att stöpa om årets viktigaste partnerevent.
Uppdrag
I 23 år har Aller media genomfört Allerdagarna, mediehusets största och viktigaste B2B-event under året. Varje år bjuds hundratals kunder, partners och medarbetare in för att inspireras och nätverka. När det var dags att planera den 24:e upplagan 2019 behövdes ett omtag. Syftet med det var att behålla och utöka Aller medias marknadsledarskap på en tidskriftsmarknad i stark förändring.
Lösning
Under ett par workshops kring strategisk inriktning och varumärke, växte namnet ”She Summit” fram. She Summit ska vara den mötesplats och plattform som ger kunder och partners den mest initierade kunskapen om hur man når och förstår kvinnor. En viktig pusselbit i detta statement var framtagandet av marknadsundersökningen och rapporten Aller Media She Report.
Under ett par workshops växte namnet ”She Summit” fram
Själva eventet ägde rum på At Six under temat ”Ett hållbart liv”. Hållbarhet kan tyckas vara ett något slitet begrepp men som fortfarande väcker en rad frågor — och känslor! Dagens program var en mix av inspiration och kunskap, från initierade hållbarhetsföreläsare till Aller medias egna medialösningar med fokus på den digitala affären
Resultat
Eventet fick höga siffror rakt igenom, både som helhet och de enskilda delarna. Planeringen för She Summit 2020 är redan igång med ambitionen att om några år ha utvecklat eventet med biljettförsäljning.
UPPDRAGSGIVARE
Aller media
PROJEKT
Nytt möteskoncept och genomförande
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev
SEB Vision 2025 Refresh
SEB Vision 2025 Refresh syftade till att presentera och involvera alla medarbetare i den nya affärsplanen och strategin…
12 mars, 2020
Jönköping Horse Show
Vad har livet i stallet gemensamt med livet i Försvarsmakten? Mer än man kan tro — båda passar dig som gillar en aktiv…
3 mars, 2020
OMENbyHP på Dreamhack
Dreamhack är en av Sveriges största ungdomsfestivaler med tusentals besökare och massor av spännande kringaktiviteter.…
3 mars, 2020
TUI Learning Event & House Party
Ett Learning Event & House Party genomförs på TUI:s kontor i Stockholm och medarbetare reser in från hela Norden. När…
19 februari, 2020
Landshypotek Bank på Dansbandsveckan
2019 gick Landshypotek Bank — hela landets bank — in som sponsor till Svenska Dansbandsveckan i Malung. Via filmer och…
12 februari, 2020
ATEA Landslagsläger
Sedan 2007 har Atea varje år samlat alla sina medarbetare till en kick off som de kallar Landslagsläger. Syftet är att…
5 juli, 2019
Switch — ett jämställdhetsinitiativ från Ellevio
2017 ingick Ellevio ett sponsorsamarbete tillsammans med Stockholms fotbollförbund och 50/50 fonden, Female Legends, en…
3 juni, 2019
Försvarsmaktens Flygdag
Varje år genomförs Försvarsmaktens Flygdag, ett event på en av flygflottiljerna runt om i landet. År 2018 var det…
3 juni, 2019
SustainAbilities@tui — hållbarhet i reseindustrin
Minnesota fick i uppdrag att designa ett Learning Event & House Party på temat hållbarhet. TUI:s kontor i Stockholm…
3 juni, 2019
Atea Boot Camp 10 år
Atea Bootcamp har kommit att bli Sveriges självklara mötesplats för hela IT-branschen. I tio år har Minnesota haft…
12 september, 2017
ATGs Drömfond — Vinnare i Gyllene Hjulet
ATG Drömfond grundades 2017 för att föreningar som främjar gemenskap genom idrott ska få möjlighet att göra stor…
28 juni, 2017
Försvarsmakten Innebandysponsring
För att aktivera Försvarsmaktens sponsorskap av Innebandy-SM satte vi träningsappen FMTK i fokus. Innebandyspelaren…
2 juni, 2017
Fastighetsbyrån 50 år
Med flest mäklare, störst marknadsandel och omsättning är Fastighetsbyrån landets ledande mäklarkedja. Bakom den…
26 september, 2016
Skandia — en veteran i Almedalen
Det är när människors behov, politikernas ambitioner och näringslivets affärsmodeller samverkar som vi får kraft i…
22 mars, 2016