Jönköping Horse Show

Vad har livet i stallet gemensamt med livet i Försvarsmakten? Mer än man kan tro — båda passar dig som gillar en aktiv livsstil, gemenskap och ansvar.

Uppdrag

Som ett komplement till de stora studentmässorna gav sig Försvarsmakten in på en helt ny arena under hösten 2019 – Jönköping Horse Show. Här finns nämligen en av Försvarsmaktens prioriterade målgrupper, tjejer mellan 18-25 år med ledarförmåga och intresse för fysisk aktivitet. Minnesotas uppdrag var att aktivera målgruppen som generellt avfärdar Försvarsmakten som ”inget för mig. Jönköping Horse Show äger rum på Elmia mellan 30 oktober till 3 november och

Lösning

Stor vikt lades därför vid att möta besökarna på deras villkor och med budskap som var relevanta för dem. Minnesota tog fram koncept, budskap och aktiviteter till aktiveringen. Idén byggde på att tematisera varje utifrån ämnen som är gemensamma för både ryttare och Försvarsmakten. Mini-föreläsningar under rubriker som ”Aktiv vardag” och ”Personlig utveckling” hölls av kvinnliga medarbetare på Försvarsmakten – flera av dem med bakgrund i stallet. En populär stund var när ryttarprofilen Johanna Lassnack höll i ”Fördomssnack” med Hedvig Hellerström (informatör Försvarsmakten). Till sin hjälp hade hon samlat sina följares fördomar om Försvarsmakten i sociala medier som ställdes rakt upp och ner till Hedvig Hellström.

Resultat

Det kvantitativa målet uppnåddes med 100 registreringar till Mitt Försvarsmakten


UPPDRAGSGIVARE
Försvarsmakten
PROJEKT
Sponsoraktivering



DELA

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Nyheter, insikter och utsikter

Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev

Privacy policy