OMENbyHP på Dreamhack

Dreamhack är en av Sveriges största ungdomsfestivaler med tusentals besökare och massor av spännande kringaktiviteter. Tack vare en monter utöver det vanliga fick HP 24 000 besökare som i snitt stannade i 40 minuter. 

Uppdrag

DreamExpo är DreamHacks egen mässa för hemelektronik, spel, datorer och IT. OMEN, HP’s datorer utvecklade för gaming, kom ut på marknaden så sent som bara för några år sedan och har numer en självklar plats under evenemanget. Men hur sticker man ut i en miljö som är flödar av varumärken målgruppen älskar? Och hur får man dem att stanna? Man designar montern för att passa publiken och höjer ribban för varje år. 

Lösning

Efter föregående års succéer med gamingaktiveringen ”Torture chamber” var det dags att tänka nytt. Det byggdes 165 kvadratmeter monteryta som innehöll en bra mix av digital interaktion, snygg grafik och upplevelser utöver det vanliga. Sammanlagt cirka 40 kvadratmeter led-skins fördelade på vägg, i tak och dekor för att ständigt kabla ut live-sändningar i kombination med produktinformation. Snygga funktionella bord för spel byggda för att kunna genomföra turneringar på, eller för att verkligen testa utrustningen till det yttersta.

Till skillnad från traditionella montrar var flöde och logistik en ännu viktigare komponent, då det ofta bildas köer kring de olika aktiviteterna. Detta organiserades väl avvägt; en wipe-out machine fångade ögat och gav en paus i allt det tekniska. I en cash&grab machine fick man åtråvärda värdekuponger och i monterns meet&greet-område fick man träffa OMEN-ambassadörerna — stora idoler i sammanhanget.

Resultat

— 24 000 besökare i montern
— 40 minuter spenderades i montern


UPPDRAGSGIVARE
HP
PROJEKT
Aktivering Dreamhack Winter



DELA

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Nyheter, insikter och utsikter

Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev

Privacy policy