SEB Vision 2025 Refresh
SEB Vision 2025 Refresh syftade till att presentera och involvera alla medarbetare i den nya affärsplanen och strategin för 2019 – 2021. Totalt medverkade 6 351 medarbetare runt om i världen tack vare en integration av digitala lösningar och ett öppet mötesformat.
Uppdrag
Uppdraget var att samla SEB-medarbetare runt om i världen för att vid ett och samma tillfälle förankra den nya affärsplanen och strategin för 2019. Det innebär stora utmaningar när det gäller logistik, teknik och innehåll eftersom den enda lokalen som fanns tillgänglig Stockholm var bankens nya huvudkontor i Arenastaden. Syftet var att inspirera och skapa en gemensam förståelse för framtidens behov och omvärld. Detta för att kunna öka takten i omställningen och använda ny teknik för att möta framtida kundbehov, generera nya intäkter och öka effektiviteten.
6 531 personer deltog på plats
i Solna och via livestream
Lösning
Lösningen blev en integration av digitala lösningar och ett öppet mötesformat. Första blocket av eventet inleddes med att VD, Johan Torgeby presenterade den nya affärsplanen från Solna-kontoret. Med hjälp av kameraproduktion livesände vi hela presentationen till samtliga kontor runt om i världen. Under det här blocket kunde också mötets alla 6531 deltagare interagera, kommentera och ställa frågor, via en eventapp. 12 olika platser var riggade med ljus, ljud, bild och scener så att man kunde se och höra presentationerna.
I det andra blocket deltog Solnas 3 800 medarbetare i ett spännande upplägg av korta presentationer. Med inspiration från Almedalen skapades ett öppet format från 10 olika scener där man kunde lyssna på 6 st parallella SEB Talks om vardera 10 min. Ämnena berörde allt från den tekniska utvecklingen till förändringarna i omvärlden och hur detta skapar nya hot och möjligheter. För att involvera och engagera deltagarna utformades varje workshopövning med dialogövningar. Frågorna kunde besvaras i pappersform och digitalt i appen.
Resultat
Totalt medverkade 6.351 medarbetare, vilket var 27% bättre än målsättningen.
89% gav toppbetyg och eventet fick ett kvalitetsbetyg på 4,5 av totalt 5.
UPPDRAGSGIVARE
SEB
PROJEKT
Internationell konferens med livestream
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev
Försvarsmakten Innebandysponsring
För att aktivera Försvarsmaktens sponsorskap av Innebandy-SM satte vi träningsappen FMTK i fokus. Innebandyspelaren…
2 juni, 2017
Försvarsmaktens Flygdag
Varje år genomförs Försvarsmaktens Flygdag, ett event på en av flygflottiljerna runt om i landet. År 2018 var det…
3 juni, 2019
Jönköping Horse Show
Vad har livet i stallet gemensamt med livet i Försvarsmakten? Mer än man kan tro — båda passar dig som gillar en aktiv…
3 mars, 2020
OMENbyHP på Dreamhack
Dreamhack är en av Sveriges största ungdomsfestivaler med tusentals besökare och massor av spännande kringaktiviteter.…
3 mars, 2020
Fastighetsbyrån 50 år
Med flest mäklare, störst marknadsandel och omsättning är Fastighetsbyrån landets ledande mäklarkedja. Bakom den…
26 september, 2016
ATEA Landslagsläger
Sedan 2007 har Atea varje år samlat alla sina medarbetare till en kick off som de kallar Landslagsläger. Syftet är att…
5 juli, 2019