Abena On Air
Att träffa vårdpersonal har det senaste 1,5 åren varit en stor utmaning. En hårt pressad yrkesgrupp som, till skillnad från andra, inte sitter framför skärmar. Digitala möten har därför inte varit ett självklart alternativ. Abena tog ändå chansen med konceptet Abena On Air — som visade sig bli ett perfekt format för alla parter.
Abena är en dansk leverantör som tillverkar hälso- och sjukvårdsprodukter, med verksamhet i 80 länder världen över. Abena Sverige vann nyligen en offentlig upphandling i Region Skåne och behövde därför berätta om sina produkter för personal på vårdinrättningar runt om i regionen.
Minnesota hjälpte till att ta fram konceptet Abena On Air. Innehållet skulle vara både informativt och inspirerande, Abena ville erbjuda ett mervärde. En företagspresentation och demo av produkter varvades med en föreläsning om stress med Anna Bennich. Som en extra krydda producerades ett quiz där deltagarna kunde vinna någon av hennes böcker till arbetsplatsen. Samtliga deltagare (utöver Anna Bennich) i sändningen var medarbetare på Abena vilket gav ett personligt och trovärdigt intryck.
Linda Leijon, säljchef på Abena, var den som höll i trådarna och tillsammans med Minnesota mejslade fram koncept, innehåll och manus.
För första gången har du genomfört ett digitalt event, hur var det?
– Fantastiskt utmanade men kul upplevelse. Väldigt intressant och det var inte sista gången.
Vad fick er att genomföra Abena On Air?
– Vi kände att vi vill vara där för våra kunder och behöver nå ut med informationen av våra produkter. Eftersom vi inte kan vara ute hos våra kunder då målgruppen är sjukvården och äldrevård i kommuner, blev ett digitalt event en fantastisk lösning — och i framkant!
Vad har ni fått för respons?
-Vi har fått ett mycket bra utfall och responsen har varit fantastiskt.
Vad vill du skicka med till de som ännu inte arrangerat digitala event?
-Kör bara kör!
Tror du digitala möten i er bransch kommer fortsätta även efter pandemin?
-Absolut, tror jag att det kommer att vara en del i framtiden.
Vi tackar Linda och Abena för förtroendet och ser fram emot fler digitala produktioner tillsammans!
Christoffer Ramfors
christoffer.ramfors@minnesota.se
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev
Försvarsmakten Innebandysponsring
För att aktivera Försvarsmaktens sponsorskap av Innebandy-SM satte vi träningsappen FMTK i fokus. Innebandyspelaren…
2 juni, 2017
Försvarsmaktens Flygdag
Varje år genomförs Försvarsmaktens Flygdag, ett event på en av flygflottiljerna runt om i landet. År 2018 var det…
3 juni, 2019
Jönköping Horse Show
Vad har livet i stallet gemensamt med livet i Försvarsmakten? Mer än man kan tro — båda passar dig som gillar en aktiv…
3 mars, 2020
OMENbyHP på Dreamhack
Dreamhack är en av Sveriges största ungdomsfestivaler med tusentals besökare och massor av spännande kringaktiviteter.…
3 mars, 2020
Fastighetsbyrån 50 år
Med flest mäklare, störst marknadsandel och omsättning är Fastighetsbyrån landets ledande mäklarkedja. Bakom den…
26 september, 2016
ATEA Landslagsläger
Sedan 2007 har Atea varje år samlat alla sina medarbetare till en kick off som de kallar Landslagsläger. Syftet är att…
5 juli, 2019