SEB väljer Minnesota — igen.
I somras gick SEB ut i en upphandling för att hitta rätt strategisk event- och sponsringspartner. Uppdraget hamnade återigen hos Brand Engagement-byrån Minnesota. Avtalet löper till att börja med över tre år med möjlighet till förlängning om maximalt ytterligare två år.
”Vi har höga målsättningar kring vår kommunikation med alla våra intressenter. Därför var det dags att bjuda in landets bästa byråer för att förstå vad de kunde erbjuda oss kommande år. Minnesota imponerade genom att göra en väldigt stark pitch med hög strategisk, kreativ och operativ kvalitet rakt igenom samt med ett stort engagemang från hela teamet. Vi är övertygade om att de är rätt partner för SEB även framöver”, säger Magnus Wiik, Head of Events & Sponsoring, Marketing and Communication, SEB
Minnesotas uppdrag blir att stötta SEB med både strategiska och operativa event- och sponsringstjänster inom hela koncernen och arbeta tillsammans med avdelningen för Event & Sponsring som leds ifrån Stockholm.
Minnesota imponerade genom att göra en väldigt stark pitch med hög strategisk, kreativ och operativ kvalitet rakt igenom.
”Det känns otroligt kul att vi får fortsatt förtroende av SEB. Vi har haft ett framgångsrikt samarbete de senaste 10 åren, men vi tog ingenting för givet i upphandlingen, utan satsade hårt för att bevisa att vi är rätt partner även framåt. Nu höjer vi ambitionsnivån ytterligare och siktar på att, tillsammans med SEB, lyfta kommunikationen till nästa nivå”, säger Christoffer Ramfors, Strategic Director på Minnesota.
För ytterligare information, kontakta
Christoffer Ramfors, Strategic Director Minnesota
christoffer.ramfors@minnesota.se
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev
SEB Vision 2025 Refresh
SEB Vision 2025 Refresh syftade till att presentera och involvera alla medarbetare i den nya affärsplanen och strategin…
12 mars, 2020
Skandia — en veteran i Almedalen
Det är när människors behov, politikernas ambitioner och näringslivets affärsmodeller samverkar som vi får kraft i…
22 mars, 2016
ATGs Drömfond — Vinnare i Gyllene Hjulet
ATG Drömfond grundades 2017 för att föreningar som främjar gemenskap genom idrott ska få möjlighet att göra stor…
28 juni, 2017
Switch — ett jämställdhetsinitiativ från Ellevio
2017 ingick Ellevio ett sponsorsamarbete tillsammans med Stockholms fotbollförbund och 50/50 fonden, Female Legends, en…
3 juni, 2019