Axfood infograf
Axfood hade en utmaning i att förklara sina stora förändringsprojekt för sina anställda. Snarlika förkortningar och komplicerade processer och system gjorde att många anställda inte förstod vad målen och syften med dessa projekt var.
Minnesota fick då i uppdrag att förenkla, förklara och visualisera projekten på ett lättsamt sätt, vilket resulterade i en serie infografer där fakta blandades med illustration. Varje projekt fick en egen infograf och sedan sammanställdes dessa i en övergripande bild där man kunde se hur projekten samspelar med varandra för att skapa den samhällsvision som Axfood strävar efter.
Infograferna användes i interna presentationer, som underlag i artiklar på intranätet och den övergripande bilden fick även en egen sida i årsredovisningen för 2022.
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev
Ljuskonst om fjärrvärme
Hur gör man konst på ämnet fjärrvärme? Den frågan har vi numer svaret på. Tillsammans med Vattenfall tog Minnesota fram…
23 november, 2021