Knack, knack...

Swedish Workshop i Södertälje

Swedish Workshop är ett återkommande två dagar långt affärsmöte där Visit Sweden bjuder internationella researrangörer till Sverige för att träffa svenska destinationer och besöksnäringsföretag. I år ägde mötet rum i Södertälje, en stad med ett rikt utbud av historia, kultur och innovation. Syftet är att internationella researrangörer ska få en optimal upplevelse av Sverige och skapa goda affärskontakter för att erbjuda sina kunder på respektive marknad riktigt bra resor till Sverige.

Sverige värd för GSTC2024

500 personer från 57 länder samlades för ett digert program under tre dagar på totalt sju olika locations i Stockholm. GSTC (Global Sustainability Tourism Councils) genomför årligen en global hållbarhetskongress och i år stod Sverige, Visit Sweden och Tillväxtverket som värdar i Stockholm.
På invigningen fanns ingen mindre är H.K.H Kronprinsessan Victoria på plats.

Behövs människan 2050?

Alla som tagit del av de senaste landvinningarna inom AI har nog fått sig en tankeställare. Vad händer när algoritmer kan skapa texter, bilder och filmer med utgångspunkt från några enkla rader text? Och vad händer när AI får fatta beslut och göra våra val utan att vi tänker på det?

Read More


0 Comments2 Minutes

Minnesota flerfaldigt nominerade

Vi är stolta över att Minnesota tillsammans med våra kunder i år är nominerade med tre olika bidrag i tävlingarna Magnet Awards och Gyllene Hjulet.

Guldmyran 20 år

2023 var det dags för Guldmyrans tjugoårsjubileum, IT-branschens mest prestigefulla pris. Med ambitionen att årets prisutdelning skulle vara något utöver det vanliga fick Minnesota återigen förtroendet att skapa en engagerande kommunikationskampanj och en storslagen prisgala.

Read More


0 Comments2 Minutes

Minnesota förvärvar Filmriding

Minnesota Communication förvärvar filmproduktionsbolaget Filmridning & Company. Förvärvet innebär att Minnesota numer har full kapacitet inhouse för produktion av rörlig media. Förvärvet innebär en viktig beståndsdel i Minnesotas tillväxtresa.

Stretch Evolve varumärke

När två företag inom Stretchgruppen valde att stärka sina positioner på SAP marknaden med ett gemensamt erbjudande innebar det också att arbeta fram ett nytt varumärke. Detta för att tydliggöra den till delar nya positionen på marknaden och stärka den interna stolthet

Read More


0 Comments1 Minutes

Stretch onboarding

Om det tidigare handlat om att informera och inspirera nyanställda via olika e-learningsmoduler och fysiska event börjar fler och fler se värdet av att redan tidigt i anställningen både skapa och frigöra engagemang. Det som skapar det högre värdet är att medarbetarna direkt gör varumärket och företaget till sitt. Att gå från att de arbetar för till att arbeta med och vara med att skapa något större än att enbart träda in i sin nya roll.

Read More


0 Comments2 Minutes

Från upplevelser till engagemang

Brand Engagement är processen för att bygga, förstärka och upprätthålla relationerna mellan varumärken och människor.