Axfood streamade från kontoret
Axfood valde nyligen att bjuda in sina medarbetare till ett streamat event genom att bygga upp en tillfällig studio på sitt huvudkontor. En alternativ lösning om man vill komma ännu närmare företagets hjärta.
Axfood är Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln med varumärken som Willys, Hemköp och Middagsfrid. De bjöd in samtliga medarbetare för att presentera kvartalsrapporten och samtidigt samtala med några av företagets nyckelpersoner. Axfoods VD Klas Balkow inledde och presenterade läget för att senare ta plats i fåtöljen och prata med Dagabs lagerchef, Jörgen Johansson som har haft hektiska dagar att få ut produkter till butikerna. Viveca Järhult, Marknads/PR-ansvarig på Mat.se var med på länk från Göteborg om deras projekt Matjouren. Under den 30 minuter långa sändningen kunde mötets 700 deltagare ställa frågor till Klas som han besvarade live.
Engagemanget var högt och många passade på att ställa frågor under sändningen.
”Vi brukar samla medarbetarna och broadcasta när vår VD kommenterar det senaste resultatet, men den här gången ville vi uppgradera konceptet och bjuda in till dialog, trots att eventet var helt digitalt. Genom att bygga en enkel studio i våra egna lokaler skapade vi igenkänning och en familjär Axfood-känsla. Engagemanget var högt och många passade på att ställa frågor under sändningen. Jag är jätteglad över responsen och tycker att konceptet fungerade mycket bra.” — Katarina Wirtén, Intern kommunikationschef, Axfood
Minnesota fick förtroendet att producera sändningen tillsammans med vår teknikpartner Primetec.
👉 Vill du också hålla ett streamat möte? Läs mer om mBroadcast
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev