Brand Engagement Meet Up – Tema hållbarhet
Den 17 maj bjöd Minnesota och Tango Brand Alliance på ett frukostseminarium med tema hållbarhet. Intresset var väldigt stort med drygt 50 deltagare och det råder ingen tvekan om att ämnet är relevant och påverkar oss alla — både som privat- och yrkespersoner.
Frukostseminariet inleddes med att vi på Minnesota presenterade vårt eget arbete gällande hållbarhet och hur vi ska stötta våra uppdragsgivare i att göra fler kloka val. Kortfattat innebär det en kategorisering av hållbra, hållbättre eller hållbäst möten som bygger på ett antal checkpunkter och kravställanden på oss själva, våra uppdragsgivare och samarbetspartners. Anders Lindén presenterade trender och insikter från de senaste globala event- och sponsringskonferenserna kring hållbarhet. Bifogat är presentationen som Anders höll under seminariet. Anders Tango presentation- Klicka här
Vi fick även glädjen att lyssna på Camilla Cederquist från Atea och Thomas Kult på Ellevio som berättade om sina hållbarhetsprojekt. Två imponerande initiativ där vi på Minnesota haft förmånen att medverka skapa Brand Engagement. För er som inte hade möjlighet att medverka kan ni se filmer om Atea Sustainability Focus och Ellevios jämnställdhetsinitiviativ Switch här;
Atea Almedalen – Transparenta toan
Ellevio LAN med Female Legends
För er som vill veta mer om hur man skapar hållbra-, hållbättre- och hållbäst-event eller vill diskutera andra möjligheter så är det bara att höra sig så berättar vi gärna mer.
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev