8 september, 2022

Cancerfonden till Minnesota

I våras gick Cancerfonden ut i en pitch för att hitta en ny strategisk byråpartner för sin företagsaffär. Uppdraget landade hos Brand Engagement-byrån Minnesota och avtalet löper, till att börja med, i 3 år.  

– Vi blev imponerade över Minnesotas strategiska förmåga, de förstod snabbt vår situation och visade på hög kompetens och kvalitet redan i pitchen. Vi gillade också teamets genuina intresse och stora engagemang för våra frågor och utmaningar. Vi ser mycket fram emot ett framgångsrikt långsiktigt samarbete, säger Roger Wilsson, chef för företagssamarbeten på Cancerfonden.

Vi blev imponerade över Minnesotas strategiska förmåga

Cancerfonden driver i nuläget framgångsrik insamling från både privatpersoner och partners. Cancerfonden är den organisation som samlar in mest pengar i Sverige inom ideell sektor. Insamlingen från privatmarknaden har under många år ökat stadigt, men liksom många andra organisationer ser Cancerfonden att insamlingen från företag inte följt samma trend.

Cancerfonden driver i nuläget framgångsrik insamling från både privatpersoner och partners. Cancerfonden är den organisation som samlar in mest pengar i Sverige inom ideell sektor. Insamlingen från privatmarknaden har under många år ökat stadigt, men liksom många andra organisationer ser Cancerfonden att insamlingen från företag inte följt samma trend.

– Vi är otroligt stolta över samarbetet med Cancerfonden. Det har varit en tuff process, men när alla kollegor i pitchteamet går in med hjärta och själ — då når man resultat. Uppdraget innebär en inspirerande utmaning, men när vi knäcker den vågar jag lova ett stort värde för Cancerfonden och kanske till och med rejäla kliv framåt för hela insamlingsbranschen, säger Christoffer Ramfors, Strategic Director på Minnesota.

När alla kollegor i pitchteamet går in med hjärta och själ — då når man resultat.

Pitchen för Cancerfonden påbörjades i mars och processen har genomförts i flera steg tillsammans byråvalskonsulten Christina Wihlner Lentell på Engage Marketing.

Uppdraget innebär att förädla befintlig rättighetskatalog och koncept samt utveckla nya affärsmöjligheter i syfte att stärka och utöka nuvarande företagssamarbeten och därigenom öka intäkterna för mer resurser till forskningen mot cancer.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Christoffer Ramfors, Strategic Director Minnesota
christoffer.ramfors@minnesota.se 0708-176 581


DELA

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Nyheter, insikter och utsikter

Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev

Privacy policy