12 mars, 2020

Försvarsmakten på Göteborg Horse Show

Var når man tjejer 18-25 år med ledarförmåga och intresse för fysisk aktivitet?  Jo, i stallet förstås. Under Göteborg Horse Show träffade Försvarsmakten en av sina prioriterade målgrupper.

Livet i stallet och livet i Försvarsmakten har mer gemensamt än man kan tro — båda passar dig som gillar en aktiv livsstil, gemenskap och ansvar.

Redan i höstas hade Försvarsmakten premiär i ryttarsammanhang och fanns närvarande under Jönköping Horse Show. I februari var det dags att jacka upp och närvara under ett ännu större evenemang, Göteborg Horse Show med 70 000 besökare.

Eventet genomfördes  i syfte att  öka  kunskap och  intresse hos en  målgrupp  som generellt avfärdar  Försvarsmakten som ”inget  för  mig”.  Stor vikt lades därför vid att  möta besökarna på deras villkor och med budskap som var relevanta  för dem.  Minnesota tog fram koncept, budskap och aktiviteter som VR-upplevelser, personlighetstest och utmaningar i jägarvila. Som grädde på moset tilldelades alla som skapade en profil i ”Mitt Försvarsmakten” en haybag — stallvärldens just nu mest älskade accessoar.

Vi tackar Volt och Försvarsmakten för förtroendet och några riktigt härliga dagar på Göteborg Horse Show!

Sofia Thomasson
sofia.thomasson@minnesota.se


DELA

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Nyheter, insikter och utsikter

Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev

Privacy policy