Försvarsmakten på Göteborg Horse Show
Var når man tjejer 18-25 år med ledarförmåga och intresse för fysisk aktivitet? Jo, i stallet förstås. Under Göteborg Horse Show träffade Försvarsmakten en av sina prioriterade målgrupper.
Livet i stallet och livet i Försvarsmakten har mer gemensamt än man kan tro — båda passar dig som gillar en aktiv livsstil, gemenskap och ansvar.
Redan i höstas hade Försvarsmakten premiär i ryttarsammanhang och fanns närvarande under Jönköping Horse Show. I februari var det dags att jacka upp och närvara under ett ännu större evenemang, Göteborg Horse Show med 70 000 besökare.
Eventet genomfördes i syfte att öka kunskap och intresse hos en målgrupp som generellt avfärdar Försvarsmakten som ”inget för mig”. Stor vikt lades därför vid att möta besökarna på deras villkor och med budskap som var relevanta för dem. Minnesota tog fram koncept, budskap och aktiviteter som VR-upplevelser, personlighetstest och utmaningar i jägarvila. Som grädde på moset tilldelades alla som skapade en profil i ”Mitt Försvarsmakten” en haybag — stallvärldens just nu mest älskade accessoar.
Vi tackar Volt och Försvarsmakten för förtroendet och några riktigt härliga dagar på Göteborg Horse Show!
Sofia Thomasson
sofia.thomasson@minnesota.se
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev