20 augusti, 2024

Minnesota bakom Paralympicskampanj

Nu lanserar Sveriges Paralympiska Kommitté kampanjen Get in the Game. Genom att bygga starka förebilder är målet att skapa en Paralympics-feber i Sverige inför spelen som pågår i Paris den 28 augusti-8 september. Bakom kampanjen ligger Minnesota.

I kampanjen syns cyklisten Anna Beck, skytten Anna Benson och bordtennisspelaren Emil Andersson. Tre av Sveriges största stjärnor och tidigare medaljörer, men kanske ännu okända för den större hemmapubliken.

– Paralympics är ett enormt skyltfönster för parasporten. Därför ville vi ta fram en kampanj som lyfter våra förebilder. Målet är att det blir en Paralympics-feber i Sverige, hela landet ska sluta upp bakom våra stjärnor och följa deras prestationer via SVT. Dessutom vill vi att det ska leda till att fler med funktionsnedsättning inspireras och hittar till parasporten och själva vågar drömma om Paralympics, säger Rebecca Fyhr marknads- och kommunikationschef på Sveriges Paralympiska Kommitté.

Minnesota tog fram konceptet Get in the Game redan 2017. Sedan dess har intresset för parasport ökat bland sponsorer och publik. Det märks inte minst på det ökade medieintresset både i traditionella och sociala medier. Därför har konceptet utvecklats i år för att verkligen nå igenom det digitala mediebruset med riktigt starka berättelser om idrottare som gör det omöjliga.

– Get in the Game handlar om att hitta stykan hos sig själv tillsammans med andra. Parasporten är en unik rörelse med helt otroliga berättelser om människor som vänder svagheter till styrka. Det är det årets kampanj bygger på. Vi vill att svenska folket ska få lära känna sina paralympier och deras historier som har lett dem till Paris, säger Johan Lundin Creative Lead på Minnesota. Vi hoppas verkligen att vi kan inspirera till att Get in the Game och följa de svenska paralympierna i Paris!

Kampanjen bygger på filmer med paralympierna som berättar hur de tog sig till världseliten inom sin sport på vägar som inte alltid var helt givna eller spikraka. Men ändå så självklara.

Kampanjen pågår den 19 augusti till 8 september och rullar över hela landet på Filmstaden, via Bonnier, på digtala stortavlor från Ocean Outdoor och på sociala medier. Mediabyrå är HEAR.

👉 Se några av filmerna här

För ytterligare information kontakta:

Jonas Cavallin, Strategic Director Minnesota Communication
0733-22 43 87 jonas.cavallin@minnesota.se


DELA

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Nyheter, insikter och utsikter

Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev

Privacy policy