26 oktober, 2022

Minnesota utbildar kommunikatörer

I oktober fick Minnesota förtroendet att för Stretchgruppen utbilda 30 kommunikatörer. Under två halvdagar tankade deltagarna ny kunskap och nya perspektiv.

Om kommunikation handlar om att få andra att förstå vad du egentligen menar så krävs det att vi löpande utvecklar oss. Den kommunikation som påverkar mest är den som har sitt ursprung i det äkta och det genuina. Under två intensiva tillfällen utbildade Minnesota 20 kommunikatörer från Stretchgruppen inom bland annat segmentering, positionering, kommunikationsmodeller och kampanjpaketeringar. Utbildningsformatet baserades på Minnesota engagemangsmodell där deltagarna var i fokus och  fick släppa sina krafter fria och ikläda sig byråkostymen inför sitt examensarbete.

– Att utbilda sig och att anta utmaningar tillsammans är verkligen något som stärker kulturen på ett företag. Att dessutom både kvalitet och resultat av den nya kunskapen sen är såklart en superstark effekt också, säger Mårten Diktonius, Content Director som tillsammans med Peter Hammarstrand, Art Director arbetat fram en kommunikationsutbildning i flera steg som Minnesota erbjuder sina kunder.

–  Att hålla ihop en företagsgrupp med 16 bolag under samma varumärke kräver en enorm fingertoppkänsla när det gäller både den interna och den externa kommunikationen. För oss känns det väldigt naturligt att vi kontinuerligt lär oss mer och utmanar oss själva, säger Sanna Andersson, VD Stretchgruppen och Stretch AB

Om Stretchgruppen
Stretchgruppen har i över 20 år med teknologi som redskap utvecklat vår omvärld med en tydlig riktning mot ett mer hållbart samhälle. Gruppen har idag cirka 300 anställda fördelade på 16 bolag i Sverige, Norge och Danmark.

Mårten Diktonius
marten.diktonius@minnesota.se


DELA

Vill du veta mer?

Kontakta oss

Nyheter, insikter och utsikter

Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev

Privacy policy