Minnesota värvar — satsar mer på content och film
Minnesota rekryterar fyra nya medarbetare i samband med ökad efterfrågan inför 2022.
Fabian Cooper är sedan i höstas Creative Content Producer på Minnesota och jobbar främst med byråns filmproduktioner. Fabian har tidigare jobbat på Kanal 5/Discovery, SVT och UR. Anna Tribbler är formgivare och illustratör. Hon kommer närmast från Zington där hon arbetat som konsult inom visuell design. Sandra Johnsson, Digital Production Manager, känns igen som koordinator på SES (Sponsrings & Eventsverige) och tidigare bl a även Stockholm Waterfront Congress Center. Mårten Diktonius stärker upp som Content Director och kommer senast från Eventyr. För många är han även ett välkänt ansikte från sin tid som Partner och kommunikationskonsult på Step 2 Communication under många år.
”Att skapa upplevelser är alltid första steget i en kommunikationsresa och såklart viktigt. Att sedan gå från ord och upplevelser till handling, för att skapa effekt och måluppfyllnad, då handlar det om att etablera ett ärligt och genuint engagemang. Och det har jag verkligen under många år sett bevis för att just Minnesota är bäst på. Jag ser verkligen fram emot att få vara med och hjälpa företag med att skapa just Brand Engagement och överträffa sina mål” säger Mårten Diktonius
”Minnesota är åter i en expansiv fas och det känns otroligt roligt! Vi har utvecklat vårt erbjudande och upplever en stark efterfrågan. Tempot har varit högt under hösten och därför är rekryteringarna också helt nödvändiga. Samtidigt som vi är ödmjuka inför fortsatta restriktioner under i vart fall första halvåret, ser vi ljust på framtiden och fortsätter att förstärka vår kapacitet inom content och film” säger Andy Pimmeshofer, VD på Minnesota.
Bild från väster: Fabian Cooper, Mårten Diktonius, Sandra Johnsson och Anna Tribbler
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev