Ahlsell på Vasaloppet
2017 gick Ahlsell in i Vasaloppets sponsorfamilj för att jobba vidare med sin satsning på hälsa och friskvård. De vill liksom Vasaloppet sätta fokus på en hälsosam rörelse — om man rör sig mår man bra, och om man mår bra presterar man bra. I samband med att Ahlsell gick in som huvudsponsor ville man bidra ännu mer till upplevelsen på plats.
En utmaning för alla proffs
Det övergripande huvudbudskapet för sponsoraktiveringarna — ”En utmaning för alla proffs” — föddes ur Ahlsells kundlöfte ”Vi gör det enklare att vara proffs”. Vi växlar ut sponsorskapet med aktiveringar som engagerade både åkare och besökare — och som kan anpassas till både vinter och sommar: ”Gissa din tid”, ”Ahlsell-sprinten” och ”Gör en hejaskylt”. Dessutom brukar Ahlsell samla ihop ett fyrtiotal stafettlag som mixar medarbetare, kunder och leverantörer.
I Ahlsells butiker över hela landet har man också kunnat ta del av Vasaloppsyran, t.ex. genom utmanade staktävlingar med fina priser.
Ökad sponsorerinran för Ahsell
Ahlsell har kunnat se tydliga förbättringar när det kommer till såväl ökad spontan som hjälpt erinran i sina utvärderingar — ett kvitto på att målgrupperna upplever just det mervärde som Ahlsell vill bidra med.
”Minnesota är helt rätt partner för att utveckla Ahlsells sponsorskap av Vasaloppet. Från att skapa ett starkt eventkoncept med engagerande aktiveringar till att genomföra dem med högsta kvalitet. Minnesota spelar också en stor roll i att skapa och publicera content till vårt instagramkonto Hälsosam Rörelse. ”