Uppdrag som engagerar och inspirerar

Som så mycket annat börjar engagemang med en bra story. Vi hjälper er att hitta berättelsen och hur den berättas på bästa sätt. Det kan bli ett event, ett onboardingprogam, en kampanj eller en programserie. Kolla in våra case. Vi hoppas att det ger en bra bild av vad vi kan hjälpa er med!

  • Case

    Paralympics Paris 2024

    Minnesota står bakom den svenska kampanjen inför Paralympics i Paris 2024.

  • Case

    Cancerfonden Partnerstrategi

    Minnesota fick förtroendet att utveckla Cancerfondens Partnerstrategi — för att besegra cancer snabbare.

  • Case

    The Adventures of Stretch

    Stretchs digifysiska onboardingprogram fokuserar på tillhörighet.

  • Case

    HP Omen på Dreamhack

    HP Omens monter under Dreamhack Winter blev något alldeles extra och har mottagit flera priser.

  • Case

    Ahlsell och Vasaloppet

    Under konceptet ”En utmaning för alla proffs” aktiverar Ahlsell sitt huvudsponsorskap både vinter och sommar.

  • Case

    Atea Bootcamp

    Atea har sedan 2008, tillsammans med Minnesota, arrangerat sitt unika eventkoncept Atea Bootcamp, numer IT-branschens obestridda toppmöte.

”Minnesota levererar inte bara events av högsta kvalité, de hjälper oss också att utvecklas genom en hög grad kreativitet och professionalism. Tillsammans hittar vi de bästa lösningarna på de utmaningar vi vill adressera.”

Magnus Wiik, Head of Event & Sponsorship, SEB

”Tack vare en hög strategisk och kreativ nivå är de en ovärderlig event- och sponsringspartner!”

Åsa Rolke, Project Manager Sponsoring & Brand Experience, Vattenfall

”Med Minnesota sätter vi målen tillsammans. Känslan är att vi lika gärna skulle kunnat tillhöra samma företag. Vi vinner tillsammans!”

Sanna Andersson, VD, Stretch

”Våra kloka samtal gör oss bättre, oavsett om det handlar om kreativitet eller partnerstrategi. Minnesota levererar inte bara på brief!”

Rebecca Fyhr, Kommunikationschef, Parasport Sverige

”Minnesota är en värdefull partner för Axfood! De skapar högt uppskattade events, utvecklar  kommunikationskoncept, högkvalitativa videoproduktioner och hjälper oss att designa vår studio.”

Monica Tangen, Chef intern- och koncernkommunikation, Axfood

”Minnesota är ett bra stöd i arbetet med hur Cancerfonden kan utveckla sin företagsaffär. I vårt samarbete bidrar de med strategisk kompetens såväl som kreativa koncept.”

Stefan Palmqvist, Enhetschef , Cancerfonden
  • Case

    Tony Hawk om skateboarden som OS-gren

    För SVT Sport intervjuade vi skateboard-legenden Tony Hawk om sportens intåg i OS.

  • Case

    High Chaparral

    Fler besökare upptäckte nöjesparken High Chaparral genom vårens reklamkampanj.

  • Case

    Vattenfall Industrial Emissions Face Mist

    Vattenfall satsade stort på en internationell internlansering av nya kampanjen.

  • Case

    SEB Next Awards

    Minnesota har sedan start haft förtroende att producera SEB Next Awards finalceremoni i Konserthuset.

  • Case

    Kronfågel 50 år

    Kronfågels femtioårsfirande blev en sociala medier-kampanj ledd av Mikael Tornving och Markiz Tainton där man lyfte kycklingens historia, nutid och framtid samt Kronfågels roll som innovatör.

  • Case

    Axfood Hälsosmart mat

    Hälsosmart mat är en intern kommunikationssatsning som syftar till att öka kunskapen kring hälsosam mat för Axfoods 16 000 medarbetare.