Vi gör kommunikation som engagerar

Minnesota grundades 2001 och är idag en kommunikationsbyrå med inriktning Brand Engagement. Vårt namn är inspirerat av de män och kvinnor som för 150 år sedan gav sig ut på havet för att bryta ny mark på andra sidan Atlanten. Det krävde mod, samarbete, nyfikenhet och äventyrslust. Men framför allt en tro på att skapa förändring.

Vi tror på en värld där alla gör skillnad. Och det är en värld som behöver engagemang. För inget händer om vi inte verkligen känner för det eller känner oss delaktiga. Tillsammans med våra kunder skapar vi kommunikation som engagerar. Då gör vi skillnad på riktigt.

Vår filosofi

Engagemang handlar om att hitta det som förenar oss och skapa något vi vill vara en del av. Som får oss att agera, dela, kommentera och lyssna. För engagemang är aldrig passivt och aldrig osynligt. Det syns ofta på en gång, det går inte att fejka. Känslan måste finnas där och förstärka budskapen och idéerna. Då är ingen förändring eller förflyttning omöjlig.​ Och det bästa av allt är att engagemang kan uppstå var som helst. Bara man vet hur man skapar och frigör det.

Vi kallar det Brand Engagement.

Vår metodik

Minnesota strävar alltid efter att engagera. Ibland handlar det om att skapa engagemang för något nytt, men lika ofta handlar det om att frigöra ett engagemang som redan finns. När vi lyckas blir målgruppen inte bara mottagare utan bidrar aktivt till att sprida din berättelse. Vår metodik för engagemang bidrar till att förflytta positioner, förstärka budskap och underlätta förändring.

Hållbarhet

Minnesota arbetar systematiskt med att utveckla vårt och branschens arbete med hållbarhet. Med hjälp av ledningssystem, checklistor och ett engagerat kärnteam är vi redo att lära, dela kunskap och förändra framtiden.

Schyssta pitcher

Vi står bakom och aktivt stödjer de pitchrekommendationer som SES (Sponsrings- och Eventsverige) har tagit fram för event- och sponsorbranschen. Genom att följa dessa riktlinjer säkerställer vi att våra samarbeten präglas av transparens, professionalitet och hållbarhet. Vi tror att en tydlig och gemensam standard bidrar till att skapa mer värdefulla och långsiktiga partnerskap, vilket gynnar såväl upphandlare som upphandlade partner.

Awards

Gyllene Hjulet Magnet Awards Content Awards Columbi Ägg Jernspiran SABRE Awards European Best Event Award

  • Case

    The Adventures of Stretch

    Stretchs digifysiska onboardingprogram fokuserar på tillhörighet.

  • Case

    Ahlsell och Vasaloppet

    Under konceptet ”En utmaning för alla proffs” aktiverar Ahlsell sitt huvudsponsorskap både vinter och sommar.

  • Nyhet

    Silver i Svenska Designpriset

    Vi är glada och stolta över att meddela att vårt bidrag i kategorin Årets XL Monter/Utomhus har vunnit silver i Svenska Designpriset: HP Omen på Dreamhack Winter. Detta är den tredje utmärkelsen uppdraget får!