Paralympics i Paris

Sedan 2019 har vi genom vårt arbete med Parasport Sverige och Sveriges Paralympiska Kommitte fokuserat på att förstärka kunskapen om paraidrott och dess betydelse: för samhälle, individer och Sveriges elitidrottsframgångar. Det gör vi bland annat genom kampanjer för Paralympics vinter- och sommarspel under konceptet ”Get in the Game”.

Kampanj om att vända svaghet till styrka

Parasporten är en unik rörelse med otroliga berättelser om människor som vänder svagheter till styrka. Det långsiktiga kommunikationskonceptet Get in the Game handlar precis om det — att hitta styrkan hos sig själv tillsammans med andra. Kampanjen inför Paralympics i Paris 2024 bygger på filmer med paralympier som berätta hur de tog sig till världseliten inom sin sport på vägar som inte alltid var givna eller spikraka. Men ändå så självklara. Konceptet har inspirerat nya utövare, ny publik och nya sponsorer att Get in the Game under två paralympiska spel (sommar och vinter 2021 och 2024).

Kampanjen inför och under Paralympis i Paris 2024 rullade över hela landet på Filmstaden, via Bonnier, på digitala stortavlor från Ocean Outdoor samt på sociala medier.

”Vi sökte attityd och ett uttryck som fungerade digitalt, med målet att bygga engagemang för våra förebilder. Minnesota hittade verkligen rätt ton, både i copyn och i det grafiska uttrycket.”

Rebecca Fyhr, Marknads- och kommunikationschef, Sveriges Paralympiska Kommitté

50%

längre lästid

av native-artiklar i jämförelse med benchmark

0,9

miljoner användare

nåddes på TikTok

250

tusen biobesökare

såg de 60 sek långa reklamfilmerna

18

tusen klick

till parasport.se via sociala medier