Stretch Evolve varumärke
När två företag inom Stretchgruppen valde att stärka sina positioner på SAP marknaden med ett gemensamt erbjudande innebar det också att arbeta fram ett nytt varumärke. Detta för att tydliggöra den till delar nya positionen på marknaden och stärka den interna stoltheten.
Minnesota arbetar med just positioneringarbeten. Detta innefattar framtagandet av bland annat varumärkets berättelse ”brand story”, den visuella identiteten, tonaliteten och budskapen. Tillsammans paketeras de olika delarna till ett tydligt underlag för ledare och medarbetare att använda som guide i sitt kommande arbete.
”Minnesota har tillsammans med vår marknadsansvariga arbetat fram vårt nya varumärke för Stretch Evolve, som vi är otroligt stolta över. Minnesota guidade oss genom processen och bidrog med värdefull kunskap för att landa rätt både grafiskt och innehållsmässigt”
Malin Anjou, Stretch Evolve
UPPDRAGSGIVARE
Stretch Evolve
PROJEKT
Varumärke- & positionsarbete
DELA
Vill du veta mer?
Nyheter, insikter och utsikter
Anmäl dig till Minnesotas nyhetsbrev
Ahlsell på Vasaloppet
Ahlsell är huvudsponsor till Vasaloppet. Tillsammans med Minnesota har man utvecklat aktiveringar som fungerar både…
28 februari, 2023
Scania Quiz Trophy
Scania Quiz Trophy är en digital kunskapstävling där förare, ägare och Scaniafans testar sina kunskaper om hur fordonen…
28 februari, 2023
Ljuskonst om fjärrvärme
Hur gör man konst på ämnet fjärrvärme? Den frågan har vi numer svaret på. Tillsammans med Vattenfall tog Minnesota fram…
23 november, 2021
Guldmyran AWards 2021
2021 var det 18e året Guldmyran arrangerades men första året digitalt. En partnerträff med liveband, quiz och en rad…
10 mars, 2021